Afiş tasarımı için ipucları

Tıpkı el ilanları, katvizitler, broşürler gibi poster de günümüzün etkili iletişim araçlarından biri. Büyük kalabalıklara hitap etme yeteneğiyle poster sokak sembollerinden biri olmuştur. Tüm dünyada teknolojik gelişmelerle birlikte yepyeni araçlar kullanılmaya başlanmış olsa da, posterin önemi henüz küçümsenemez.

Posterler bir mesajı iletmek ve bunu vurucu bir şekilde yapmak üzere tasarlanır. Unutulmamalıdır ki ne yoldan geçenler, ne de bir arabanın içindekiler bir posterin önünde durup dakikalarca ne demek istediğini çözmeye çalışmaz. Demek ki, poster tasarımında mesajın ilk ve tek bakışta iletilebilmesi gibi bir gereklilikten söz edebiliriz.

Tasarlayacağınız bir posterin amacına ulaşacağından emin olmak için işte dikkat etmeniz gerekenler:

ŞİRKET, HEDEF KİTLE VE RAKABET

Poster tasarımında en önemli öğe iletilecek olan mesajdır. Tasarımcı olarak hazırladığınız posterin mesajı iletmek amaçlı hazırlandığını unutmamalısınız. Mesajı iletirken aklınızda tutacağınız üç şey var: Mesajı kim gönderiyor, mesajı kime gönderiyor ve pazardaki rakipler bu mesajı nasıl iletiyor?

ORİJİNALLİK VE FARKLILIK

Tüm iletişim araçlarında olduğu gibi, poster de mesajını yaratıcı ve akılda kalıcı bir şekilde vermeyi hedefler. Bu yüzden orijinallik önemlidir. Her gün milyonlarca posterin piyasaya çıktığını varsayarsak, orijinalliğin önemi bir kez daha öne çıkar. Dolayısıyla hep yapılandan, taklitten ve sizinkinden önceki iyi fikirlerden kaçınmakta yarar var.

MESAJ VE ESTETİK ARASINDAKİ UYUM

Posterin estetiği önemli bir konudur. Posterde hangi ürün ve tabii kimin ürünü tanıtılıyor, bunlara uygun bir estetik anlayış geliştirmek gerekir. Örneğin ciddi bir toplumsal mesajı iletmek için çok renkli ve çocuksu resimlerle bezeli bir poster hazırlamamalısınız. Fazla dolaylı anlatımlardan da kaçınılmalıdır. Özgün bir tasarım geliştirmek isterken, mesajın arada kaybolduğu bir sonuç ortaya çıkabilir.

RENK KULLANIMI

Renk kullanımı posteri ve mesajı çarpıcı kılmak adına elinizdeki en önemli silahlardandır. Bazen dört renk kullanmak gerekir ama kimi durumlarda iki renkle de son derece iyi sonuçlar alınabilir. Rengin sayısından daha çok, renkleri nasıl kullandığınız önemlidir. Posterin konusu, hangi firma tarafından mesajın iletildiği ve kime iletildiği renklerinizi seçerken mutlaka göz önünde bulundurmanız gereken noktalardır.

BİLGİ HİYERARŞİSİ

Posterinizin çok fazla bilgi vermeye çalışması tavsiye edilmez. Bu kafa karıştırıcı olabilir ve mesaj arada kaybolabilir. Bilgiler arasında bir hiyerarşi oluşturmalısınız. Bu yapıyı bir piramit gibi düşünün. En tepede en önemli bilginiz olsun. Mümkün olduğunca kısa bir şekilde bu mesajı iletmeye çalışın. Ayrıca posterdeki metinler için uygun renkleri seçtiğinizden, okunur olduklarından ve yeterince alan bıraktığınızdan emin olun.

DUYGUSAL ÖĞE

Posterinize biraz duygusallık katmanız, onu daha ilgi çekici kılacaktır. Belki insanları biraz gülümsetebilir ya da duygulandırabilirsiniz. Ancak bu konuda fazla abartılı olmamaya ve sömürüye kaçmamaya dikkat edin.

Reklamlar